hopplös

Igår red jag för Sissi som ni vet och kände redan när jag satte mig upp på Naima att hon inte var på humör.. Hon går verkligen emot skänkeln och bromsar sig själv när jag kräver för mycket eller använder sig att sin klassiska teknik att fatta galopp ist för att jobba i traven.
 
Ett tag var hon verkligen hopplös så fick gå ner i skritt och bara ställa och böja henne, det är tråkigt när det blir såhär men igår tror jag även sadeln har en inverkan. Den är ju lite trång och åker fram tyvärr:( så jag är verkligen okonsentrerad när jag måste sitta ner i sadeln, det ända jag tänker på är att sadeln åker fram och naima blir arg..
 
Nää nu blir det Sharpman besök!! Så skall nästa vecka åka och värdera min dressyrsadel hos dom och hoppas på att dom inte är villiga att ge för lite :/ ligger en del ute för 8-9 tusen så hoppas jag kan få minnst 7 för min är väldigt fin, ändast nån liten skavank på lädret där man sitter så det syns inte vid ridning.
 
De kraven jag har är max 15 tusen i pris och djupt säte och SKA ligga bra och inte åka fram!


Kommentarer
Postat av: camilla

Vad är det för ras på din häst?? Fin blogg i övrigt riktigt varm

Svar: Holländsk ridponny, men 153 hög. Raserna i henne: Arab, new forest, engelsk fullblod o Hannoveranare
Emelie Sundberg

2012-10-24 @ 16:15:54
URL: http://bbqridtravare.blogg.se
Postat av: Camilla Danielsson

Tänkte fråga om det var arab i henne så då var jag inte helt ute och cyklade...Super fin tjej

Svar: nej de va du inte:) ganska mycket arab, mer än 60-70%
Emelie Sundberg

2012-10-31 @ 07:42:23
URL: http://bbqridtravare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback