Sockis update!

Jaaa ni.. Haft mycket o stå i kan ja lova! Inte nog med att ja blir skadad så går sockis o blir sjuk! (en häst jag har hand om för matte är i usa)

I går kväll ringde kvällsjouren (kl 20:30) och sa att sockan låg ner o inte ville äta! Så jag for upp o ringde mamma som sedan kom och hämta upp mig. Väl i stallet börja vi gå i ridhuset, när mamma gick o ringde veterinären longera jag henne för min fot hindrar mig ju! Veterinären kom efter ca 30min slm vi ring. (kl 21:30)

Vi gick till hennes box för ge henne lungnade, kramplösande och b-vitamin. När det börja värka undersökte lena henne i rumpan för att leta efter stopp! Och det hittade hon också! Så hon ville slanga henne genom näsan. Sockis va jätte duktig hela tiden dock ville hon inte svälja slangen utan ville gärna andas igenom den (y) när kl va ca 23:00 hade vi lyckats få den i rätt strupe och vi kunde börja hälla i vetska!

Tyvärr fick stumpan näsblod som inte va trevligt o se men lena sa att det inte va dugg farligt! Så sockan började få aptit o käkade hö medans de pissa blod ur näsan:p när det entligen slutade ca 23:30 så gick vi o tog oss en dusch! De va sköööönt att bli av med all blodsamling så hon gnugga in mig rijält o såg super nöjd ut;) sedan natta vi henne o åkte hem o sov! Somna typ kl 02:00

Morgonen därpå.. Emelie ringer strax innan 7 och säger att sockan ligger ner... Suck ja va knappt medvetande men iaf så hacka jag på elin ut och börja longera sockan, hon blev genast piggare men va ju dålig.. Så vi satte oss på en pall o myste in mulen i mig medans ja ringde veterinären.

Nu va de birgitta som svarade och hon tyckte dropp va nästa lösning.. O isf dropp från morgon till kväll! O jag o min fot som värkte så dant! Svullen o öm sa ja ja okej.. Men dom hade fullt upp så de skulle återkomma, så då tog ja i med hårdhanskarna och gjorde massa betforvatten o öste i henne och ut i ridhuset så hon fick springa ( shit så kul hon tyckte de va trotts magont:D ) så där höll ja på flera gånger med "bajsvila" i boxen mellan gångerna. Så så höll jag på från kl 7 till 1 då mamma kom med mat åt mig! Strax efter hämta mamma in naima (k skulle rida henne) så sockis fick promenera med mamma med sällskap av naima som läromästare;)

Låter galet men så glad ja va när hon bajsa massa geggigt bajs! Propparna börja släppa!!!!! Hon efter ridningen fick hon lite dränkt hö o betfor vatten:) nu har även emelie meddelat att hon är pigg o moppsar mot sin fläckige granne! Nu kan ja sova gott! Så dagen blev stallet 10 timmar med sockis!



Vill rida! :(



No words!

 
 
 


jahopp nehepp

Vet inte vad jag skall prata om i häst väg iomed att jag inte kan rida. Har som tur är lov den här veckan så skolan blir inte jätte drabbad.
 
Men kan nämna att Elin har ridit Naima två ggr, idag och i förrgår. Första gången hon red gick det bra och ännu bättre på slutet men idag var Elin inte riktigt nöjd för Naima visa sin svåra och jobbiga sida tyvärrr.. När hon sätter den sidan till blir hon hopplös om man inte kommer ifrån det och Naima försökte konstant att sabbotera för Elin kan jag lova er :P Men Elin skall ge det ett försök till helgen igen får vi se :)
 
Och inte nog med det så red Kristoffer på Naima igår och gick jätte bra för honom :) Han fick lära sig att rygga henne och jobba på en åtta och ett försök till att rida rätt upp o ut i skänkelvikning;) Naima gick tillomed i form stundtals och han vågade trav några långsidor! Detta var dessumtom i mörker och heeeelt själv! kanske typ nionde gången han sitter på en häst. :D


kryckor..

Hopp igår blev det ingen uppdatering för lyckades skada ett ledband i foten när jag skulle hoppa av hästen.. Så denna dag har spenderats på akuten men min trogna man! Har varit en hemsk natt med dunder värk i foten och bara inväntat till kl 9 då röntken öppna på akuten...
 
Nu ligger man i soffan och har en underbar mor som är och tar hand om Naimis o Sockis.. Så typiskt att man ska skada sig när det är som mest olägligt! Haft en superdålig period nu så hoppas detta var de sista nu på min otur :/


Sjukt mycket i skolan

 
Har massor i skolan just nu men blir skönt med lov nästa vecka! :) Har suttit nu under kvällen och pillat lite med två collage som en i stallet var intresserad av att få ihop med bilder jag tagit. Så tänkte visa en av dom här i mitt orangea tema!
 


hopplös

Igår red jag för Sissi som ni vet och kände redan när jag satte mig upp på Naima att hon inte var på humör.. Hon går verkligen emot skänkeln och bromsar sig själv när jag kräver för mycket eller använder sig att sin klassiska teknik att fatta galopp ist för att jobba i traven.
 
Ett tag var hon verkligen hopplös så fick gå ner i skritt och bara ställa och böja henne, det är tråkigt när det blir såhär men igår tror jag även sadeln har en inverkan. Den är ju lite trång och åker fram tyvärr:( så jag är verkligen okonsentrerad när jag måste sitta ner i sadeln, det ända jag tänker på är att sadeln åker fram och naima blir arg..
 
Nää nu blir det Sharpman besök!! Så skall nästa vecka åka och värdera min dressyrsadel hos dom och hoppas på att dom inte är villiga att ge för lite :/ ligger en del ute för 8-9 tusen så hoppas jag kan få minnst 7 för min är väldigt fin, ändast nån liten skavank på lädret där man sitter så det syns inte vid ridning.
 
De kraven jag har är max 15 tusen i pris och djupt säte och SKA ligga bra och inte åka fram!


Porträtt fotografering

Sitter och letar efter olika porträtt (på naima) somjag har i den här datorn, men hinner tyvärr inter mer just nu för måste skynda upp till stallet för skall rida för Sissi om några timmar :) men vi hörs ikväll! Tjao..


Bloglovin

Nu har jag även registrerat bloggen på bloglovin så nu är det bara att följa oss där för att se senaste uppdateringarna! :)
 
bloglovin.se - noone.blo.gg
 
<a href="http://www.bloglovin.com/blog/4129330/?claim=7r2kehu28rd">Följ min blogg med Bloglovin</a>


Statestiken

Nu har jag entligen fått lite koll på orsaken till att min statestik inte fungerar. Har av misstag råkat ta bort koden som registrerar besök på bloggen. Det tråkiga är att den kommer inte komma igång som vanligt förens om två veckor :(
 
Nu skall jag sätta mig och plugga till Islam provet på tisdag och min inlämningsuppgift om Korståg till Historian! Nervösinför Provet om Islam, det är så himla rörigt tycker jag med religioner men ändå intressant. Historian därimot känner jag mig rätt lungt för, iaf den skriftliga delen.. Sen att ja måste gå fram och prata om det är ju en annan femma. Hatar att veta att de måste bedömma mig ju. men vi hoppar på det bästa!:)
Augusti 2011
 
Nu till gårdagen, åkte ju till sissi för att rida programmet som är om två veckor. Det gick inte alls bra utan som vanligt stelnar vi till inne på banan och jag får inte igenom nått.. Framridningen känndes väldigt bra faktist trotts alla superfina stora hästar runt omkring oss ;P När vi hade lastat in naima gick vi upp till sissi för att prata lite om min ritt. Precis som jag tyckte hon att det var tråkigt att hon stelnar ihop så pass och framförallt jag, så hon sa att om jag vil fick jag gå in på banan igen efter alla starter om jag ville. Det gjorde jag ju självklart! Först var Naima riktigt ilsk för att behöva gå in där igen men efter 20-30 min börjar hon slappna av och höra sissi gå o greja lite o säga braa med sin lugna röst fick mig o slappna av ännu mer och det kändes riktigt bra!
 
Så nu ska jag försöka åka på hennes programridningar och även om det finns fler, har för mig stefan kommer till nyrk och har bedömningar, kanske även nyckelby? Så får bli att bara åka iväg så det blir en "vardag" att jobba på banan som på framridningen. Har funderat på att bara rida 2 eller 3 program under våren också.


Dagen innan

 
Stressig dag, Blev tidigt i skolan idag och börja med att plugga matte inför provet som började kl 13. Länge sen jag var så nervös inför ett prov, var nästan illamående.. Men när jag väl satt där känndes det rätt OK men man vet aldrig. Hoppas verkligen jag får ett E,D iaf!
 
Efter 3 timmar prov åkte jag direkt till stallet och mockade åt naima och sockan. KG, Dennis och Wilton kom på besök och myste till det lite. haha Dennis är ju super skraj för hästar, Wilton där emot tyckte det var riktigt spännande o klappa naima på mulen massor!:) När klockan närmade sig 18 kände jag att magen behövde mat så åkte hemoch laga smaskigt käk åt mig och hjärtat och sedan for jag tillbaka till stallet ca 20.00 :P
 
Därefter Red jag igenom programet 3-4 gången efter en lätt uppvärmning och böjde igenom alla rörelser extremt noga och halvhalter konstant. Naima kändes riktigt fin och trygg. Jag därimot var kass på att sitta ner. Känt av det problemet ett bra tag nu och känns som jag fladdrar med ben,rumpa o armar och svankar galet.. blää...
 
Se vad domaren säger imorgon om mig och min sitts. Tyvärr blir ju naima ostadig och svår när jag blir extremt fladdrig, vet att de bara känns så men borde stämma lite eftersom naima blir ur balans?


besöksstatestik

Alltså måste ta upp ang min besöksstatestik. Den har hakat upp sig, står markerad på noll och datumet står på 15!?!? Den borde uppdatera sig efter dagens datum och antal. Inte kul alls att det börjar strula första gången man använder "nya" blogg.se. Nån mer som har problem?
 
Har skrivit feedback till dom men inget svar eller förändring..
 
Får hoppas det löser sig för kan vara kul och veta om det änns är nån som läser min blogg, right?
Oktober förra året
 
Idag red jag ut med Pavvo och Sockan och Naima hade energi för 10 hästar kan jag meddela er om! Usch, hon blev riktigt jobbig faktist. Stark och ovillig att gå i lungt tempo, ville bara öka hela tiden! Visst hade hon kul men kroppen blir helt mörbultad av att sitta på henne sådana här dagar..
 
(dålig uppdatering, igår) Igår uppdatera jag inte mer än på morgonen så kan nämna lite om gårdagens ridpass. Hade planer på att gå igenom programmet till på lördag men det höll inte Naima med om utan gjorde mer än gärna tvärtemot vad jag ville och minsta förssök till att inleda programmet öste hon iväg i nån halv flängig trav.. Ska ge det ett nytt försök imorgon så får vi se hur det går. Kan ju va bra med något dressyrpass som gott bra strax innan man skall iväg och rida för domare!


Plugg

Suck, resten av den här veckan blir bara stenhårt plugg. Allt har en tendens att komma på en gång.. Så skall bege mig iväg och studera lite matte nu och senare idag fixa min presentation till historian! (Y)


Sådär jah!

Då har man precis anmält sig till en CR till lördag hos sissi och nina för att rida programet som kommer 4 november (om jag kommer med, står som 6 reserv..) hoppas hoppas!!! Så himla roligt att hon börjar komma igång igen och är sig själv, visst visar hon lite flax från handen ibland men försvinner mer o mer! Så vi hoppas på att inte behöva tömma plånboken med att åka till tandläkaren med henne :)
 
Får tro på att få med oss en av deras fina rosetter hem :)


love

Love you<3


Senaste hoppningarna!

Duktiga fuxen visar sina framfötter mer och mer i hoppningen och har ett grymt självförtroende som inte fanns där för 2 år sen, är så stolt och glad över att både hon och jag vågar oss uppåt. Men vi har ändå tävlingsbiten som gnager oss i nacken ännu, kännslan av att misslyckas. Eftersom det jag är minst bra på är anridningen, jag känner alldelles försent om jag ligger rätt eller fel och är det inte rätt i början av banan på en tävling backar Naima direkt. Men jag har blivit mycket bättre än för några månader sen så efter vintern tar vi hopptävlandet lite mer seriöst och hoppas på att hästen är med mig precis som nu :)
I förgår låg jag och hoppade på en åtta med två oxrar som Pavvo byggde upp. Det kändes sådär för när jag skulle vända upp va Naima för taggad hela tiden och ville vända för tidigt och iomed det höll jag kvar henne för länge så jag bara hade med mig halva hästen mot hindret :P Men blev bättre mot slutet. Pavvo ville kolla hindrets höjd för vi har undrat ett tag om hinderstöden visar fel, och som vi trodde visa den en decimeter för lågt! Så i förrgår hoppa jag 120 och gången innan 110-120 och ett räcke på 130. Duktiga häst! Längtade då så pass att börja rida för Tord vilket för hoppningsvis blir på riktigt i årsskiftet! :)


Smakprov från senaste fotograferingen

Förra onsdagen följde mamma med till stallet för att fota mig och Naima. Tänkte att vi går ner till Varamon för en höst invigning på stranden, tyvärr blåste det jätte mycket så ville inte ta av Naima ländtäcket så färgmatchningen blev inte 100 direkt..
Bjuder på tre bilder som jag gillar bäst, kanske blir att gå ner i helgen igen om vädret tillåter, eller på nått härligt fält inne i skogen!


Nästan klar!

Nu är jag nästan färdig med designen till bloggen så börjar smyga in lite inlägg såhär klockan 12 en måndag natt. Tyvärr bjuds det bara på en bild idag för jag måste nanna kudden nu, good night!